Honda a realizat o maşină care funcţionează cu hidrogen, bine nu e chiar prima pe care au lansat-o. Honda a mai avut tentativă în 2008, dar s-a produs doar o ediţie limitată şi costa aproximativ de zece ori mai mult. Cea mai bună parte a maşinilor alimentate cu hidrogen este că folosesc hidrogen şi oxigen pentru a realiza electricitate şi elimina apa pe ţeava de eşapament. Asta înseamnă zero emisii aruncate în atmosferă!
Dar Honda FCV mai are şi alte avantaje, cum ar fi autonomia. Cu un plin de hidrogen poţi parcurge până la 700 km, ceva mai mult decât maşinile electrice cu baterii. Spre exemplu Tesla Model X poate atinge undeva la 400 km cu o singură încărcare. Timpul de alimentare este din nou foarte scurt, undeva între 3 şi 5 minute. Şi pentru că hidrogenul se găseşte din abundenţă în amestec cu alte elemente se poate spune că preţul unui plin va fi mai ieftin decât unul de benzină.
Faptul că foloseşte hidrogen nu înseamnă că este complet fără baterii. Hidrogenul este folosit pentru a alimenta bateriile, în timp ce bateriile alimentează motoarele electrice. În acest fel nu ai nevoie de foarte multe baterii.
Singurul dezavantaj până acum constă în alimentarea acestui autovehicul. Câte pompe de hidrogen ai văzut până acum? Undeva la zero este răspunsul. Honda va trebui să convingă acum lumea de necesitatea realizării unei infrastructuri de alimentare pentru acest tip de maşină. Acesta ar putea fi factorul decizional în achiziţia maşinii. Cine ar fi dispus să cheltuie 63 de mii de dolari pe Honda FCV şi să nu aibe posibilitatea să alimenteze? Aceasta e întrebarea la care trebuie să răspundă Honda în momentul de faţă. Mai are puţin timp să se gândească şi la asta până în 2016 când va fi lansat acest model.
sursa [Honda]